عروسک خرس بزرگ ایرانی و همه چیز درمورد آن

عروسک خرس بزرگ ایرانی ، عروسکی با کیفیت و زیبا اسیت که به دست توانگران این مرز و بوم ساخته شده و وارد رقابت با برند های خارجی شده است. این عروسک ها از تکلونوژی بومی تولید شده اند و بهترین کیفیت را دارند. فروشگاه اینترنتی آبنبات یکی از فروشندگان این عروسک ها است که به مشتریان خود توصیه می‌کند که می‌توانی برای خرید عروسک خرس در مناسبت های مختلف مانند خرید خرس ولنتاین از عروسک های با کیفیت ایران استفاده کنند.

فهرست مطالب

 

در گذشته محل تولید یک کالا اهمیت ویژه ای داشت اما امروزه به پیشرفت تکنولوژی و همچنین خصوصی سازی ها و تکیه بر دانش و توانایی فرزندان این مرز و بوم ، شاهد تولید بسیاری از کالاهای ایرانی هستیم.اما اگر بخواهیم یک انتخاب ایرانی انجام دهیم، چگونه یک عروسک خرس بزرگ ایرانی بخریم ؟ آیا عروسک های خرسی ایرانی در مقایسه با نمونه های خارجی در چه سطحی از کیفیت تعریف می شود ؟ سهم ما در حمایت از کالای ایرانی چقدر است؟ با حمایت از یک تولید کننده ایرانی ، موجب ایجاد اشتغال برای چند نفر می شویم ؟

 

کاتی درباره عروسک های ایرانی

عروسک و عروسک بازی در ایران قدمتی چند هزار ساله دارد . به راحتی می توان آثار و نقاشی های مندرج بر روی دیواره های غارها و کتیبه های ایرانی را مشاهده کرد . رفته رفته و در گذر زمان ، عروسک ها وارد فرهنگ های مستقل هر قوم و منطقه شدند. به طوری که امروزه می دانیم هر استان ایران عروسک خاص خودش را دارد . این عروسک ریشه در رسوم ، سنن و فرهنگ مردم آن منطقه دارد. نوع پوشش با همان قوم سازگار است و همین امر شاید در حفظ ارزش ها ، آداب و رسوم ایرانی بسیار موثر باشد. زنان هنرمند ایرانی با تکیه بر دست سازه ها و آموزه هایی که سینه به سینه به آن ها رسیده است ، در تولید عروسک هایی که حتی به صنعت و تجارت گره خورده اند ، نقش مهمی را ایفا کرده اند .

جنس این عروسک ها از چوب ، پشم حیوانات اهلی و خانگی ، نمد ، ابریشم و پارچه و الیاف های این چنینی بود با چشم های ریز و درشت و رنگارنگی که از دکمه ساخته شده بودند. بخش دیگر این عروسک ها را عروسک های بافتنی تشکیل می دادند .

همه ی ما خاطرات خوب مادر بزرگ های مهربان را به یاد می آوریم ؛ که با دست های نازکشان برایمان عروسک درست می کردند. کودک ایرانی با مشاهده ی عروسک های زننده غربی احتمالا دچار دوگانگی فکری ، فرهنگی و رفتاری خواهد شد اما با دیدن یک عروسک ایرانی همه چیز عادی است. ما ایرانی ها تجربه ی نمایش های رو حوضی ، خیمه شب بازی ، اجرای مراسم تاریخی ، ملی و مذهبی و … را داریم . همه با عروسک در روزگاری که تئاتر ، تلویزیون و سینما نبود عروسک گردانی می کردیم . داستان ها و روایات شاهنامه و مثنوی را به رشته ی نمایش عروسکی در می آوردیم . بنابراین عروسک ایرانی در ریشه ، هزاران سال از عروسک غربی بالا تر است .

امروزه با رشد صنعت و تکنولوژی و تغییر در رویه های زندگی ، شاید این تصاویر و خاطرات در روستاها فقط زنده مانده باشند اما شرکت ها و کمپانی های بزرگ عروسک سازی ، بیکار ننشسته اند . عروسک ها با انطباق بر فرهنگ ایران و ایرانی همچنان تولید و در اختیار کودکان قرار می گیرند.

آیا عروسک ها خرس بزرگ ایران از عروسک های خراجی با کیفیت تر هستند؟

با توجه به مطالبی که در شرح عروسک های ایرانی بیان شد، عروسک های پارچه ای ، نرم تر و لطیف تر هستند . این عروسک ها با ذات کنجکاو کودکان ایرانی انطباق و سازگاری بهتری دارند . عروسک های خارجی ممکن است در حین حمل و نقل و ترانزیت آسیب ببنند و یا ممکن است برای اینکه روز ها در مسیر های تجاری هستند آسیبی نبینند، از مواد شیمایی در آن ها استفاد شود.

الیاف صنعتی و پلاستیکی خارجی و یا اجسام سفت و خشن احتمال برای کودک آسیب پذیر خواهد بود . هر چند که این رفتار کودک کاملا غیر بهداشتی و خطرناک است ، اما شاید امکان خطر را با جنس و ساختار عروسک بتوان کاهش داد .

عروسک خرس بزرگ ایرانی که در فروشگاه اینترنتی اسباب بازی و عروسک آبنبات ارائه می شوند ، اصلاحا ایرانیزه هستند. عروسک های خرسی قشنگی که با پوشش و رنگ بندی متناسب با ایران و ایرانی طراحی و تولید شده اند .

شما می تواند از وبسایت آبنبات هم عروسک های خرسی ایرانی پسرانه بخرید و هم دخترانه . این عروسک  خرس بزرگ ایرانی دست کمی از نمونه های خارجی شان ندارند و چه بسا که حتی با کیفیت تر و جذاب ترند .

نتیجه گیری

با بالا رفتن سن کودکان تقاضا و انتظار بیشتری از کیفیت و ظاهر عروسک ها پیش می آید . بنابراین کودکان امروزی عروسک های کارخانه ای را از نمونه های خانگی بیشتر می پسندند . حمایت از کالای ایرانی را از یاد نبرید گنجینه ای که از تاریخ هزار ساله ی ایران و ایرانی به دست ما رسیده است را از یاد نبرید . عروسکی که امروز در کارخانه های ایرانی تولید می شود ، میراث آن همه بانوی هنرمند هستند. آن مادران و مادربزرگان دوست داشتنی و مهربان .